artikeln om olyckan


Vittnet Maria, 38: Folk skrek och det var kaos

Föraren panikbromsade – men fick inte stopp på tåget.

En flicka i 13-årsåldern fick livshotande skador i olyckan.

– Jag hörde folk skrika ”Ring ambulans!” säger vittnet Maria Jonsson, 38.

En flicka i 13-årsåldern skadades svårt vid en olycka i korsningen Banvägen–Teknikvägen i Vallentuna norr om Stockholm vid åttatiden i morse. Den skadade fördes till sjukhus med ambulanshelikopter.

Oklart hur hon mår

– Enligt de uppgifter som jag har fått kom flickan cyklande. Hon verkar ha haft bråttom och cyklade över övergången. Då kom tåget, säger Mikael Gustavsson som är befäl vid Stockholmspolisens ledningscentral till Aftonbladet.

Roslagspolisen uppger att övergången där flickan blev påkörd är obevakad.

Flickan fördes med ambulanshelikopter till Karolinska universitetssjukhuset. Pressjouren vid sjukhuset uppger att flickan vårdas för livshotande skador.

”Folk skrek”

Maria Jonsson, som bor i Vallentuna, kom gående med sina barn på vägen längs spåret när olyckan inträffade.

– Jag hörde bara när tåget bromsade. Sen såg jag att ena lyktan på tåget var sönder, säger hon.

– Folk skrek och det var kaos, alla bilar stannade, säger hon.

– Den här övergången har varit obevakad jättelänge och många barnfamiljer har reagerat. Den måste bli bevakad. Det är förjävligt att det ska hända en olycka, säger hon.

läs mer på leylas blogg http://www.kkalay.blogg.se för att veta vem hon var.

 


 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0